2014. augusztus 7., csütörtök

Az első zánkai este

Az esti fürdés után, mindenki elvonult a faházába lefeküdt aludni.
Hamarosan kongattak, rohantunk a főtérre hogy megtudjuk miért is szól a harang. Éva néni bejelentette hogy gyors öltözés után éjszakai túrára megyünk a Hegyestűre. Mindenki meglepődött, de titokban arra gondoltunk talán most lesz a bátorságpróba. A főtéren figyelmesen hallgattuk Dominika felolvasását, ami az utolsó vakációról szólt. A horror történetet követően elindultunk a sötét erdőbe. Ki társa kezét fogva , ki pedig a másik vállába kapaszkodva.  Kicsit feltűnő volt hogy Zoli bácsi hamar lemaradt. Én félelmeimet elkergetve dudorászással tettem meg az utat.  Éva néni az erdő sűrűjéből indította a bátorságpróbára vállalkozókat. Nemsokára én következtem Adéllal. Az út során egyszer sem estem el de a lábam teljesen összekarcoltam. Legjobban Gábor bácsinak sikerült megijesztenie. Mikor kiértünk az útra nagy kő esett le a szívünkről, és felírhattuk nevünket a „bátrak” dicsőségtáblájára.
Ezt követően jókat kacagtunk reszkető, visongatva lejövő társainkon. Az utolsókat Éva néni kísérte akik annyira féltek hogy kék-zöld foltokkal gazdagították kísérőjük karját.
Éjfélkor mindenki elfoglalta faházát. Hamar elaludtunk a fárasztó, de élményekben gazdag nap után.

Lieblein Anita

A magyar tenger

A Balaton csodás élővilága,
a szemnek gyönyörű látványa.
A természet kedves kincse,
Kis-Balaton szűk bilincse.

Koronája Badacsony sírja,
a szél a felhőkbe ezt írja.
Palástja a sűrű nádas,
réce fiait benne várja.

Testőrök a kecses hattyúk,
egy is erősebb  mint hat tyúk.
Páncélzatuk hófehér toll,
seregük is van, de hol?

Kis-Balaton dicső herceg,
bár ezzel soha sem henceg.
Harcosoknak tábornoka,
igazi királyi unoka.

Hódvárakban hős katonák,
mély iszapban szerény szolgák.
Hódsereg és halszolgák,

Grósz Dominika

2014. augusztus 4., hétfő

Elfelejtett szülinap

Pénteken a torna után apa hívott és felköszöntött a 12. szülinapomon, nekem ez teljesen kiment a fejemből.  Délelőtt, Révfülöpön voltunk, ebédre értünk haza. Az ebédlőben nagy meglepetés ért, a nevelőapukám, István bejött egy nagy Facebook-os tortával. Felvágtuk, mindenkinek jutott a tortából és a pezsgőből is. Nagyon meghatódtam, aztán a családommal lementünk a strandra, elég hideg volt a víz. De jó volt a közös fürdőzés.
Este az újságíró csoporttársaim megleptek egy olyan fehér pólóval amire az volt ráírva különböző formájú betűkkel, hogy „ Boldog Szülinapot Fanni! ” A hátuljára pedig : a Diákújságíró csoport és a neveiket írták rá.
Ez volt a világ legjobb szülinapja!
Köszönöm mindenkinek!

Borsiczky Fanni

Hipp, hopp Zánka!

A kincskereső játék egyik faladataként csasztuskát kellett írnunk megadott kifejezések felhasználásával.
A mi csapatunk a Vuk dallamára az alábbi versikét alkotta:

Itt van már a tábor
Már a tűz is lángol.
Hipp hopp, Zánka!

Cinege szép szava
Édes minden napra

Piros az esernyő mint a parázs
Rászállott a szélben egy pár darázs

Kovi ubi szádban

Eszed egyfolytában.
Hipp hopp, Zánka!

Domokos Adrienn

Révfülöpön

A tábor harmadik napján csapatunk reggel Révfülöpre kirándult vonattal.
Az egyik reggeli műsor, a Balatoni nyár forgatására indultunk. Sajnos lekéstük az adást, de láthattuk, hogyan veszik fel a bejátszásokat és ezen mennyi ember dolgozik.
Fényképezkedtünk a két műsorvezetővel, Kauczky Armanddal és Varga Edittel, akik autogrammot is adtak nekünk. A délelőtt folyamán még fagyiztunk és játszottunk. Néhány barátnőmmel együtt nagyon jó érzés volt leülni oda, ahonnan a műsort vezetik, miközben nyaltuk a fagyit. A vonat indulása előtt fotókat készítettünk a kikötőben, és a helytörténeti gyűjteménynél.
Miután hazaértünk, ebédeltünk. Ebéd után mindenkit  meglepetés ért, de legfőképpen Fannit, mert a szülei lejöttek Zánkára, és meglepték egy tortával szülinapja alkalmából. Süsü pezsgőt ittunk az egészségére.

Szabó Laura

Koncert

Szombat este a Zánkai Bornapok programsorozat keretében Wolf Kati koncerten vettünk részt Zoli bácsival, Gábor bácsival és Évivel. Mi bejutottunk az első sorba. Miután az utolsó dalt is elénekelte, autogrammokat osztogatott. Közülünk mindenkinek jutott. A nagy tömegből, teljes létszámmal tértünk haza.

Balatoni könyvajánló

Nyulász Péter: Helka - a Burok-völgy árnyai

Még régebben olvastam a könyvet és nagyon megszerettem.
Az író a régi balatoni mondát folytatja Sióról, a Balaton tündéréről, Kamorról, a Bakony varázslójáról és a tihanyi hercegi párról.
Az ifjú hercegnő Helka koronázása előtt nehéz ténnyel néz szembe. Szüleire és a tihanyi Soktornyú Kastély népére Bora a gonosz boszorkány átka száll.
Felkerekedik hát Cipriánnal és elmennek Kamorhoz aki nagy elkeseredésükre nem tud választ adni problémájukra. Azt javasolja, mivel Helkára is ráragadt a csillámpor, hőseink először a Kekud vizéhez menjenek ahol Helka lemoshatja magáról a bűvös szert.
Útjuk azonban egy jó regényhez híven nem mehet túl egyszerűen.
Szembe kell nézniük a környék lidérceivel, boszorkáival, Horkával és Thuzzal, Borával és a szőrbékákkal.
Persze segítő társaik is akadnak mint például Nemere hajóskapitány, Tramini és Furmint, Sió, Congeria, Nóniusz, Rezi, Rigó Jancsi, Boncsos kapitány és a pelék serege, Kabak és a sárkányteknősök, Hex Agon és Pálzazók.
A végén a gonoszok elnyerik méltó büntetésüket és a jók pedig jutalmukat.
A történet vége persze csak újabb kérdéseket tesz fel: Mihez kezd ezután Helka és Ciprián?
Mi lesz a többi megmenekülővel? Sió és Kamor végleg kibékülnek?
Ilyen és még hasonló kérdésekre kaphatunk választ a regény folytatásában: Ciprián - a Balaton hercege.
Én már tudom a válaszokat és őszintén elmondhatom, hogy az író a folytatásnál sem hazudtolta meg magát.